19 Mart 2011 Cumartesi

Vahşet Tanrısı

      Bu oyun için yaklaşık altı aydır bilet kovalıyordum, Cennet Kültür Merkezinde'ki Küçükçekmece Devlet Sahnesi'nde yer bulunca bir buçuk saatlik yolu göze aldım ve gözüm kapalı aldım biletleri. Metrobüs sağolsun çok da zor olmadı Cennet'e ulaşmak ama kültür merkezinin girişi indiğimiz yöne ters olduğundan neredeyse tam bir daire çizdik kapıya ulaşana kadar. İçeride ise yeni olduğunu hissettiren çağdaş uygulamalar vardı.
     Yerime yerleştiğimde perde açıktı ve oyundan önce dekoru inceleme fırsatı buldum. Karşımda sıcak bir ev ortamı vardı; kırmızı laleler, ev tipi bar(oyunda lazım olacağını önceden okumuştum), sofistike bir oturma grubu... Oyun başladığında tartışma halinde iki çift görüyorduk. Gayet düzeyli olan aileler birbirlerinin çocuklarını haklı buluyor ve tatlı sona bağlamaya çalışıyorlardı. Bunu yaparken avukat olan beyin susmayan telefonu (ki zil sesini çok sevmiştim yoksa pek çekilir tarafı yoktu) bunu sürekli sekteye en son açılan Rom içlerindeki gerçek benliklerinin ortaya çıkıp maskelerini fırlatmalarına sebep oluyor. Alkolün etkisi egonun kontrolünü kaybedip idin ortaya çıkmasına sebep olurken karakterimizin aile yapımıza ve yetiştirdiğimiz çocuğa nasıl da doğrudan yansıdığını anlatmaya çalışan bir mizah karşımızdaki. 
     Bu kadar uzun beklediğimden midir bilinmez oyuncuların profesyonelliği olmasa izlemeye tahammül edilemeyecek bir konu, zira çok klasik; hem konu hem de tarz olarak. Belki de sorun benim yaklaşık iki yıldır yoğun olarak formasyon dersleri görmemden kaynaklı bu tip hikayelere gark olmuş olmam. Sahnede Freud tabanlı espri yapılmaya çalışılıyor adeta. Ayrıca okuduğum kritiklerde Tekindor'un performansı çok beğenilmiş fakat ben çok taşkın, çok abartı buldum. Sorarsanız ki "Çok mu kötüydü?", kötü diyemeyeceğimi belirtmeliyim ama kendisinden daha iyisini beklerdim. Ama oyunculuklar görülmeye değer, yılların birikimini iyi kullanmışlar.
     Diyorsanız ki: Ben gülmek istiyorum, konu çok da önemli değil; ben zaten klasik tarzda gülmeceleri severim, oyuncuların rollerinin hakkını versin yeter. Tam da aradığınız oyun fakat Çehov'un Çok Yaşa Komedi'si sizi bayıyorsa uzak durmanızda fayda var.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder